Lua + gemlib.

Jak się spodziewałem utworzenie własnej biblioteki w C dla Lua jest bardzo proste. Póki co moja „biblioteka” to ambitna funkcja v_pline() z gemlib rysująca polilinię, z dowolnej (ile się zmieści) ilości danych przekazywanych przez stos Lua. Nauczka nr 1: nie używać malloc() z libstd PureC (wywala się), tylko Malloc() z tos.h.

Cała filozofia, to utworzenie modułu np. gemlib.c, w którym będą zdefiniowane funkcje z biblioteki w C, w tym przykładzie jest aż jedna: vpline() o definicji jak niżej:

static int vpline(lua_State *L) {
/* narysuj polilinię */
}

potem:


static const luaL_Reg gemlib[] = {
{"v_pline", vpline},
{NULL, NULL}};

LUAMOD_API int luaopen_gemlib (lua_State *L) {
luaL_newlib(L, gemlib);
return 1;
}

i dodanie: LUAMOD_API int (luaopen_gemlib) (lua_State *L); np do lualib.h oraz
{„gem”, luaopen_gemlib} do loadedlibs[] w linit.c, żeby interpreter go zarejestrował, bo moduł jest statycznie linkowany więc nie trzeba go ładować.

Wybiorę co najciekawsze funkcje GEM/VDI/AES i zobaczymy co z tego wyjdzie. Proceduralne tworzenie grafiki ze skryptu Lua może być całkiem zabawne😉.

Mam sporo przemyśleń i wątpliwości czy obsługa GUI z Lua jest do zrobienia, ale w tym cała frajda😉.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s